Mateřská škola
Nová Ves pod Pleší
U Školky 210
262 04 Nová Ves pod Pleší
IČO: 70 98 96 81
Milí rodiče,
někdo je bytostně přesvědčený, že homogenní složení třídy je to jediné správné, někdo smýšlí přesně opačně. Někomu to je de facto jedno, a tak se zařídí podle toho, jak to zrovna je, a nijak nad tím nepřemýšlí. Kde je ale pravda? A je vůbec nějaká pravda?
Debata o tom, zda je lepší mít homogenní nebo heterogenní složení dětí ve třídě, je dlouhodobě předmětem diskusí mezi pedagogy, rodiči a odborníky na vzdělávání. Homogenní složení třídy znamená, že děti ve třídě mají podobné schopnosti, znalosti nebo dovednosti.
U nás ve školce máme od mého působení třídy heterogenní, tedy smíšené. Máme děti, kterým jsou tři roky a zároveň někoho, komu již brzy bude sedm let, protože dostal odklad povinné školní docházky. Hlavní klady heterogenní třídy jsou takové, že jsou si děti vzájemně vzory. Ti starší jsou pro ty menší někým, ke komu se dá vzhlížet a dá se od něj kdeco odkoukat. Malí pro velké jsou bezvadný „cvičný materiál“ pro kompetence pečování, pomoci, ohleduplnosti a dalších hodnot. Děti napodobují chování učitele a vzájemně se o sebe přirozeně starají, učí se od sebe a pomáhají si.
Vzešlo tady pár dotazů, zda se nechystáme udělat pouze předškolní třídu, a tak se ptám, zda byste o to jako rodiče stáli? Podstatné je, že to není změna na jeden rok, už bychom to tak ponechaly i do budoucna, v praxi by to vypadalo tak, že děti po dvou letech v „malé třídě“ půjdou do předškolní třídy, měnila by se pro ně nejen třída, ale i paní učitelky. Tři třídy by tedy zůstaly smíšené a jedna by byla pouze pro předškolní děti.
Hlasujte prosím na odkazu níže.
Děkujeme.
Projekty